Każda transakcja finansowa o równowartości powyżej 15000 EUR (w przeliczeniu według średniego kursu NBP z danego dnia) jest transakcją ponadprogową, która wymaga szczególnych środków bezpieczeństwa.
Nasz kantor, w ramach dodatkowych środków bezpieczeństwa, jest zobowiązany do sprawdzenia danych Klienta podanych podczas rejestracji z danymi z dokumentów.
W przypadku osób fizycznych potrzebujemy skanu dowodu osobistego, natomiast w przypadku osób prawnych – skanu dowodu osobistego osoby przeprowadzającej transakcję w imieniu firmy oraz skanów dokumentów rejestracyjnych firmy/spółki. Przesłanie skanów tych dokumentów (drogą elektroniczną – poczta e-mail) jest konieczne przed zatwierdzeniem transakcji.
Do realizacji transakcji ponadprogowych potrzebujemy poniższych danych.
Osoby fizyczne:
- imię i nazwisko
- obywatelstwo
- adres osoby dokonującej transakcji
- numer PESEL lub data urodzenia w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL, lub numer dokumentu stwierdzającego tożsamość cudzoziemca, lub kod kraju w przypadku przedstawienia paszportu
- seria i numer dowodu osobistego.
Osoby prawne:
- aktualne dane z KRS lub innego dokumentu, w którym znajduję się: nazwa (firmy), forma organizacyjna osoby prawnej, siedziba i jej adres, numer identyfikacji podatkowej,
- imię, nazwisko i numeru PESEL lub data urodzenia w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL, osoby która reprezentuje osobę prawną, a nadto: adres zamieszkania tej osoby, seria i nr dowodu osobistego tej osoby
NSA 19 grudnia 2001 r. wydał wyrok (sygn. II SA 2869/00) stwierdzający, iż „dopuszczalne jest sporządzanie kserokopii lub skanu dokumentów tożsamości w takim zakresie, w jakim zawierają one dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt 1 Ustawy”. W związku z powyższym w celu sprawnego przeprowadzenia transakcji ponadprogowej prosimy o przesłanie wyżej wymienionych dokumentów (warunkiem ich uznania jest czytelność przesłanych skanów).